marți, 22 martie 2011

Internetul bate radioul şi ziarele. Din păcate, este la ani lumină de televiziune

Discutam astăzi cu o colegă jurnalistă. "În Japonia, nu e nevoie să te informezi din ziare. Toată lumea are camere de filmat şi postează/găseşte pe net UGC (user genereted content - conţinut furnizat de utilizatori)", a spus colega mea. "E adevărat, media tradiţională este din ce în ce mai inutilă. De ce să vrea cineva să citească descrierea unui eveniment, făcută de un ziarist, când poate vedea imagini filmate chiar la locul producerii respectivului eveniment şi poate trage propriile concluzii", am completat eu.

Pentru cei din industria online-ului, din media, în general, aceasta este o discuţie banală. Toţi ştim că presa, aşa cum o cunoşteam noi, nu mai există sau, oricum, este într-un proces radical de schimbare. În România, e drept (sau din păcate), mai puţin decât prin alte părţi.

IRES a făcut public astăzi un sondaj conform căruia Internetul este a doua sursă de informare a românilor în ceea ce priveşte războiul din Libia; poziţia e normală, în schimb diferenţa faţă de televiziune este anormală. Asta în condiţiile în care în lumea civilizată televiziunile se simt sufocate de Internet şi se pregătesc să emită exclusiv online. Aşa cum, de asemenea, televizoarele care vor intra pe piaţă chiar anul acesta sunt de fapt monitoare care permit vizionarea programelor TV în acelaşi timp cu citirea mailurilor sau consultarea listei de prieteni de pe Facebook. (AICI)

Iată rezultatul sondajului IRES.

Iată şi un filmuleţ, care dovedeşte ce am vrut să spun despre UGC. Acest video a fost preluat de toate marile site-uri ale lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu