Vă propun astăzi câteva consideraţii pe marginea celor mai importante website-uri clujene ale momentului. Potrivit trafic.ro, acestea sunt citynews.ro, ziuadecj.ro şi stiridecluj.ro. Am decis să nu introduc în evaluare pagini dedicate Clujului de portaluri naţionale, gen adevarul.ro, gandul.info sau realitatea.net. Poate cu altă ocazie...
Ştiţi probabil că am devenit din septembrie project manager la ziuadecj.ro, aşa încât sunt implicat în fenomen, dar promit că voi căuta să fiu cât mai obiectiv. Colegii de la concurenţă sunt invitaţi să corecteze eventualele mele scăpări sau inexactităţi, poate în felul acesta vom iniţia un dialog (sau trialog) care nu poate duce decât la progres. Clujul are multe site-uri de ştiri, iar dacă acestea vor răspunde mai bine nevoilor publicului, nu avem decât de câştigat. Cu toţii!
S-o luăm punctual...
VIDEO
Este uşor de observat să site-urile care au imagini produc un trafic mai mare decât cele care nu dau atenţie zonei video. De altfel, specialiştii au estimat că, în scurt timp, YouTube va depăşi Google la număr de accesări, dacă nu a şi făcut-o deja pe anumite segmente de vârstă. Pe acelaşi principiu, în România, stirileprotv.ro şi realitatea.net „bat” zilnic evz.ro sau gandul.info.
Dintre site-urile clujene, stiridecluj.ro stă cel mai bine din acest punct de vedere, poate şi pentru că este realizat de doi oameni de televiziune. Aproape întotdeauna, mainul este susţinut de un video, lucru foarte important şi care se regăseşte în traficul site-ului. Şi Citynews.ro are video-uri, dar dă impresia uneori că player-ul este pus pe homepage doar ca să umple un spaţiu gol. Ziuadecj.ro are cele mai puţine materiale filmate, deşi, culmea, face parte dintr-un trust care administrează şi o televiziune, NCN.
În acest moment, niciun site clujean nu are producţii webTV, gen videochat sau emisiune exclusiv online. Genul acesta de conţinut are parte anual de un premiu la gala ro:newmedia, însă Clujul nu are cu ce să participe din păcate.
În acest moment, niciun site clujean nu are producţii webTV, gen videochat sau emisiune exclusiv online. Genul acesta de conţinut are parte anual de un premiu la gala ro:newmedia, însă Clujul nu are cu ce să participe din păcate.
RSS FEED
Cititorii nu trebuie priviţi de sus: „dacă eu nu folosesc iGoogle, alţii de ce ar face asta?” Greşit! Unde vreau să ajung: site-urile clujene nu au RSS FEED pe fiecare domeniu din meniu. Pe limba română, asta ar însemna ca utilizatorii să poată primi pe iGoogle, Google Reader sau pe MyYahoo ştiri numai din domeniile care îi interesează, nu dintr-un întreg site. Este ca şi cum ai vrea să cumperi un litru de lapte, dar ai fi obligat să iei acasă toată vaca. Sunt convins că mulţi tineri folosesc aceste aplicaţii, dar sunt obligaţi să „felieze” numai site-uri naţionale sau din străinătate.
De asemenea, cititorii ar trebui să se poată abona la orice tag doresc (în traducere, să se aboneze la un cuvânt cheie, să zicem „Dr. House”, şi să primească pe mail toate ştirile care au acest tag). Numai câteva portaluri româneşti oferă însă această posibilitate de alertare, aşa că aici Clujul are o scuză.
AUDITARE
O altă observaţie este că majoritatea site-urilor clujene nu sunt auditate de SATI, organismul recunoscut de jucătorii importanţi din industrie şi luat ca reper principal de advertiseri. Excepţia este Citynews.ro. Trafic.ro are unele scăpări şi, practic, un singur avantaj: este gratuit. În schimb, adererea la SATI costă 400 de euro, ceea ce nu ar trebui să fie un capăt de ţară pentru o firmă cu pretenţii.
Aş spune însă că absenţa din SATI este şi ea un răspuns, pentru patroni, la întrebarea "De ce nu fac mai mulţi bani din online?"
Unul dintre principiile la care ţin este ca textele de pe internet să fie scurte, că altfel nu le citeşte nici dracu'. De aceea, ce mai am de spus veţi găsi într-un episod următor. Vom vorbi despre design, conţinut şi despre împrietenirea cu reţelele de socializare, dar toate la vremea lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu